Free songs
Facebook wprowadza nowe funkcje wiadomości. Sprawdź, czy e-mail przejdzie do lamusa

Facebook wprowadza nowe funkcje wiadomości. Sprawdź, czy e-mail przejdzie do lamusa

Podczas tegorocznej konferencji F8, pracownicy Facebooka  ogłosili nowy plan komunikacji dla przedsiębiorstw.  Firmy nie dość, że będą mogły kontaktować się z fanami za pośrednictwem wiadomości na Facebooku, to jeszcze zachęcać użytkowników do kierowania swoich zapytań na fanpage poprzez wpisy sponsorowane!  Teraz Facebook włącza nowe funkcje. Czyżby tradycyjny format kontaktu, jakim jest e-mail, przejdzie do lamusa?

 

Firma zrobiła duży krok w kierunku usprawnienia komunikacji marek z fanami i na odwrót. Facebook, oprócz możliwości odpowiedzi administratorów stron na komentarze użytkowników w prywatnych wiadomościach, wprowadza także nowy rodzaj wpisu sponsorowanego typu CTA (ang. Call To Action). Daje to możliwość kliknięcia w przycisk „wyślij wiadomość” i wysłania zapytania bezpośrednio do fanpage’a. Dzięki temu użytkownicy nie tylko będą mogli odwiedzić promowaną przez nas stronę, ale także bezpośrednio skontaktować się z fanpage’em nie wychodząc poza Facebook.

noweffb2

Facebook stawia na wygodę

 

Facebook na swoim blogu tłumaczy przyczyny wprowadzenia nowego rozwiązania. –  Nie bez powodu wiele osób woli komunikować się z przyjaciółmi i rodziną poprzez prywatne wiadomości ze względu na wygodę i szybkość dotarcia komunikatu. Coraz bardziej ludzie chcą komunikować się z firmami w ten sam, efektywny sposób. Ponad miliard ludzi co miesiąc odwiedza strony w poszukiwaniu informacji odnośnie ulubionych firm. Teraz wprowadzamy nowe funkcje komunikacyjne. Po pierwsze, funkcje skierowane dla stron oraz klientów, którzy będą mogli wysyłać prywatne wiadomości do firm. Po drugie, dla administratorów, których praca zostanie usprawniona dzięki wprowadzeniu nowych narzędzi.

noweffb1

Facebook for Business podkreśla, że do tej pory, administratorzy mogli odpowiadać fanom w ten sam sposób, co fani – albo w komentarzu, albo w prywatnej wiadomości wysłanej przez fana (nie przez markę). W najbliższych tygodniach administratorzy będą w stanie odpowiedzieć na publiczne komentarze w prywatnej wiadomości, pomagając fanom rozwiązać ich problemy, odpowiedzieć na nurtujące ich pytania. To rozwiązanie z pewnością zmartwi Monikę Czaplicką, ponieważ wiele tzw. kryzysów social media przeniesie się na drogę prywatną (choć i tam będzie mógł zadziałać print screen 🙂 ).

Facebookowe FAQ

Aby pomóc administratorom szybciej reagować na przychodzące wiadomości, Facebook stworzył także możliwość tworzenia i zapisywania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Moderatorzy mogą zaciągnąć zapisane odpowiedzi i wysłać je jednym dotknięciem, dzięki czemu będą oni szybciej i łatwiej reagować na wiadomości klientów z urządzeń mobilnych. Zarządzający fanpage’em mogą również skorzystać z opcji edycji zapisanych odpowiedzi przed ich wysłaniem.

Aktualizacja skrzynki odbiorczej

Facebook oprócz wyżej opisanych nowości, zaktualizowalizował także skrzynkę odbiorczą administratorów po to, by ułatwić im śledzenie przychodzących wiadomości. Zarządzający stroną będą mogli zarchiwizować wiadomość, usunąć flagę i oznaczania wiadomości jako przeczytane, nieprzeczytane i spam.

Co z e-mail?

Czy nowe rozwiązanie Facebooka sprawi, że przestaniemy kontaktować się z firmami za pomocą e-mail? Oczywiście, że nie. Dalej będziemy wysyłać wiadomości za pomocą poczty elektronicznej. Mamy nadzieję, że opcja bezpośredniego z marką kontaktu zwiększy czas reakcji na odpowiedzi, przez co usprawni wzajemną komunikację.

Będziemy przyglądać się i testować tą funkcjonalność.

2 years, 4 months ago Możliwość komentowania Facebook wprowadza nowe funkcje wiadomości. Sprawdź, czy e-mail przejdzie do lamusa została wyłączona