Free songs
Kampania

Kampania „Nie odkładaj macierzyństwa na potem” w social media

Kampania  „Nie odkładaj macierzyństwa na potem”  już od kilku dni hula w internecie, wywołując skrajne emocje w każdej branży. Nie będziemy tu rozwodzić się nad sensem tworzenia tego typu kreacji, lecz wydźwiękiem oraz siłą z jaką zaistniała w social media. Bo zaistniała, i to z jakim impetem!

 

Od chwili startu kampanii, w internecie i social media pojawiło się blisko 1200 wpisów, w których wymieniono główne hasło kampanii bądź nazwę Fundacji Mamy i Taty. Najgłośniej było na Facebooku i Twitterze, lecz zawrzało również forum Gazety.pl i Wykopie. Najbardziej aktywni rozmówcy zabierali głos w tej sprawie kilkadziesiąt razy w ciągu dnia.

 

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów* przygotowanych dla KickAss Socials, realizacja i pomysł na kampanię nie przypadł do gustu internautom. Jak twierdzi Łukasz Jadaś z IMM: „większość wpisów w kampanii miała charakter czysto informacyjny i pozbawiona była komentarza, to wśród publikacji nacechowanych emocjonalnie dominowała krytyka i nastawienie prześmiewcze.  Wpisów nacechowanych zdecydowanie negatywnie było dwukrotnie więcej niż tych, które chwaliły wykonanie akcji. Najbardziej krytycznie nastawieni byli użytkownicy Facebooka, gdzie wpisy o wydźwięku negatywnym trzykrotnie przewyższyły te pozytywne”.

 

Na kampanii z pewnością nie straciła Fundacja Mamy i Taty. Według raportu, przygotowanego dla nas także przez SentiOne, wynika, że wypowiedzi negatywnych było znacznie mniej niż tych pozytywnych oraz neutralnych.

 senti1
 

Internet zasypała fala memów, dotyczących kampanii, które śmiało wykorzystały duże marki. I tak real time marketing został wykorzystany w świetnych kreacjach przez fanpage m.in. TVN Fabuła, Woblink, Historia.org.pl, czy Fundacja Kot, która spotkała się z pozytywnym zainteresowaniem fanów na Facebooku.

 1-woblink 4-kot 5-historia-org 6-tvnfabula
 

Wśród portali internetowych, o kampanii Fundacji Mamy i Taty najczęściej informowano na portalach związanych z wiarą… i macierzyństwem. Najbardziej aktywne źródła to Fronda.pl, Kobieta.Onet.pl i RodzinaKatolicka.pl.

 

*Monitorowane hasła: „Fundacja Mamy i Taty” oraz „nie odkładaj macierzyństwa na potem”, wraz z odmianą gramatyczną.

2 years, 6 months ago Możliwość komentowania Kampania „Nie odkładaj macierzyństwa na potem” w social media została wyłączona