Free songs
5 powodów, dla których warto współpracować z influencerami

5 powodów, dla których warto współpracować z influencerami

Współpraca ze znanymi blogerami oraz liderami opinii w social media może stanowić uzupełnienie dla strategii biznesowej marki lub produktu. Powód?

 

Zdaniem Allisona Talamanteza,  pracownika Sway Group, 90% konsumentów wierzy internetowym rekomendacjom influencerów, z kolei tylko 33% z nich wierzy tylko treściom reklamowym. Oczywiście blogerzy oraz liderzy opinii nie mają całkowitego wpływu na wszystkie branże. To, czy warto wpisać ich do swojej strategii, zależy od dobrego researchu.

 

Poniżej przedstawiamy 5 powodów, dla których warto wykorzystać obecność influencerów we własnych kanałach social media oraz działaniach PR’owych.


1. Brak budżetu na Hołownię i Prokopa.

 

Nie martw się, nie Ty jeden nie masz funduszy na celebrytów. Gwiazdy Internetu nie są tak drogie jak polscy showmani, aczkolwiek także mają „swoją cenę”. Plusem wykorzystania ich w kampaniach promocyjno-marketingowych jest fakt, że mocno docierają do wąskich grup odbiorców np. Jessica Mercedes swoimi wpisami na blogu trafia do wysoko postawionych kobiet i nastolatek, mocno zainteresowanych modą.


2. Chcesz, by Twoje wpisy z bloga były udostępniane w sieci Twoich odbiorców.

 

Nie pozwól dobrym treściom umrzeć. Zatrudnienie blogera po to, by udostępnił Twój wpis na swoim blogu, czy też fanpage’u, może okazać się znacznie tańsze i efektywniejsze niż reklama na Facebooku. Wszystko zależy od branży i grupy docelowej, do której skierowany jest produkt.


3. Wprowadzasz na rynek nowy produkt i chcesz nim zainteresować sprzedawców detalicznych.

 

Media społecznościowe wprawdzie nie sprzedają, ale pomagają w podejmowaniu decyzji zakupowych. Niewinny wpis na blogu z rekomendacją danego produktu oraz informacją, gdzie można go zakupić, z pewnością trafi bezpośrednio do klientów i zainteresuje sprzedawców detalicznych.


4. Masz dość specyficzną grupę docelową i nie jesteś pewny, jak ją znaleźć.

 

Nie wiesz, czy Twój produkt trafia do kobiet w wieku 24-35 lat z dwójką dzieci, czy może tych bezdzietnych, mieszkających w Łodzi, czy w Sosnowcu? Dobrym sposobem na sprawdzenie, kto jest najbardziej zainteresowany Twoim produktem, jest wykorzystanie niszowych blogerów w dobrze zaprojektowanej kampanii marketingowej. Tym sposobem dotrzemy do wielu wąskich grup odbiorców, z których część może okazać się naszą grupą docelową nr 1.


5. Chcesz załagodzić sytuację kryzysową.

 

W przypadku tak zwanych „kryzysów”, warto mieć znajomego blogera lub lidera opinii, który bardzo szybko może rozpowszechnić Twoje sprostowanie/wyjaśnienie na określony temat.

W jakich innych sytuacjach można współpracować z influencerami w mediach społecznościowych i PR’ze? Daj znać i podziel się naszym wpisem wśród swoich znajomych.

2 years, 6 months ago Możliwość komentowania 5 powodów, dla których warto współpracować z influencerami została wyłączona