Free songs

7 pomysłów na grafiki, które zwiększą zaangażowanie fanów w social media

Czasy postów bez multimediów już dawno minęły. Treści zaliczane do tzw. visual content’u (grafiki, wideo) uznaje się za te najbardziej angażujące społeczności w social media, które skupione wokół danej marki lub produktu.

 

Przedstawimy 7 pomysłów na grafiki, które zwiększą zaangażowanie fanów w social media. Jesteśmy pewni, że po wdrożeniu naszych wskazówek Twoi odbiorcy nie pozostaną obojętni!

 

#1 Storyboard

 

Storyboard to nic innego jak krótka historia lub instrukcja graficzna, tłumacząca krok po kroku następstwa pewnych zdarzeń. Może być wykorzystana do tłumaczenia zawiłych procesów, jak i prostych czynności – np. wiązanie chusty.

 how_to_tie

#2 Cytaty

 

Ludzie uwielbiają cytaty. Inspirują ich, zachęcają do (zazwyczaj) krótkotrwałych zmian, budują zaufanie wśród odbiorców. Cytat musi być skrajny – albo bardzo zabawny, albo bardzo poważny. Tylko takie wygenerują ruch na Twoim fanpage’u.
Pamiętaj o kombinacji różnych fontów oraz dobraniu do cytatu odpowiedniego, najlepiej wyblurowanego (rozmazanego) tła.

 cytaty

#3 Diagram

 

Diagram jest rodzajem infografiki, który tłumaczy na obrazku zawarte w nim elementy. Stanowi swoistą „anatomię” publikowanej treści. Daje możliwość edukacji lub rozbawienia odbiorców. A tego właśnie m.in. poszukują w mediach społecznościowych.

 diagram

#4 Ciekawostki

Podobnie jak cytaty, ciekawostki cieszą się one niezwykłą popularnością w sieci. Wystarczy spojrzeć na Demotywatory lub Wiedzę bezużyteczną (choć czasem ciekawą). Pamiętajcie jednak, by treści były spójne tematycznie z tym, co oferuje Wasza marka czy produkt.

 wiedza_bezuzyteczna

demotywatory

#5 Memy & Real Time Marketing

 

Od lat nas śmieszą i nigdy nie zawodzą! Najlepiej sprawdzają się wtedy, gdy dotyczą aktualnych, popularnych trendów, wydarzeń (real time marketing). Dla przykładu: wybory na prezydenta oraz premiera trzeciej części gry Wiedźmin.

 berlinka_jedzmin

wilq

 

#6 Bohaterzy (storytelling)

 

Podobnie jak w reklamach, w grafikach warto wykorzystywać bohaterów marki (brand hero), czyli postaci, które prowadzą narrację w jej imieniu, wzbudzają emocje wśród odbiorców. Społeczności doceniają oryginalność, a wykorzystanie bohaterów może być kluczem do osiągnięcia sukcesu.

 kurka

berlinka_dama

cheetos

#7 Porównania

 

Zmiany, metamorfozy, grafiki „przed i po” cieszą się i będą cieszyć niezwykłą popularnością, ponieważ zaskakują odbiorców. Bardzo dobrze robi to PIXERS, pokazując swoje fototapety w różnych odsłonach. Nie tylko zachwycają, ale także inspirują.

 pixers

Dodawanie grafik w mediach społecznościowych może znacząco zwiększyć zasięgi oraz wpływa na zaangażowanie naszych fanów. To od nas zależy, jaką formę komunikacji wybierzemy. Pamiętajmy , że wraz z pomysłem na grafikę musi iść odpowiednie, estetyczne wykonanie. Tylko takie treści mają szansę zaistnieć w imperium Twojej społeczności!

 

Spodobał Ci się nasz wpis? Nie krępuj się i podziel naszą wiedzą z innymi.

2 years, 6 months ago Możliwość komentowania 7 pomysłów na grafiki, które zwiększą zaangażowanie fanów w social media została wyłączona