Free songs
10 niezbędnych narzędzi dla Twittera

10 niezbędnych narzędzi dla Twittera

Twitter nie taki straszny, jak o nim mówią. To świetne narzędzie do odnajdywania ekspertów, trendsetterów czy potencjalnych ambasadorów marki. To również źródło interesujących artykułów oraz miejsce wielu merytorycznych dyskusji. Jednak czasami PR’owcy oraz marketerzy potrzebują wycisnąć z niego znacznie więcej.

 

Podczas poszukiwań narzędzi dla Twittera, znaleźliśmy wiele serwisów i aplikacji, które okazały się przestarzałe. Inneh zostały zakupione lub zamknięte w ciągu ostatnich kilku lat. Wiele z nich było po prostu słabo zaprojektowane i trudne w użyciu.

 

Przetestowaliśmy setki twitterowych narzędzi i spośród nich wybraliśmy te, które są najbardziej użyteczne. Braliśmy pod uwagę takie czynniki jak: cenę, możliwości dla tworzenia interesującego contentu, interakcji z fanami, budowę obecności marki,planowanie i analizowanie komunikacji oraz monitoring.

Poniżej przedstawiamy 10 narzędzi z zakresu PR’u i marketingu, których powinieneś używać.

 

#1 Tweet Archivist

Darmowa wersja tego narzędzia pokazuje 100 ostatnich wpisów na twitterze z użyciem wpisanego słowa, grupę hasztagów wokół wyszukiwanego słowa, słowa kluczowe oraz dziesięciu najaktywniejszych followersów.

 

#2 Tweetdeck

Tweetdeck pozwala tworzyć kilka kanałów streamingu w oparciu o słowa kluczowe, wyniki wyszukiwania oraz newsfeed. Z poziomu aplikacji można także tweetować, retweetować  oraz odpowiadać na tweety innych osób.

 

#3 Klout

Narzędzie do wyszukiwania, planowania contentu oraz mierzenia skuteczności. Za jego pomocą można wyszukiwać viralowe artykuły, publikować je wg ustalonego harmonogramu postów oraz tworzyć własne wpisy, planując je z wyprzedzeniem. Istnieje możliwość podłączenia Facebooka, Instagrama i G+.

 

#4 Topsy

Topsy można wykorzystać jako darmowe narzędzie do monitoringu wyszukiwanych faz nie tylko z Twittera, ale taże z sieci (linki, zdjęcia, filmy, influencerzy). Pokazuje wszystkie wyniki wg dat.

 

#5 Twtpoll


Narzędzie do tworzenia ankiet, udostępnianych na Twitterze pod postacią linku.

 

#6 Doesfollow

Dzięki Doesfollow możemy sprawdzić, czy np. Justin Bieber obserwuje Lady Gagę. Narzędzie przydatne w konkretnych sytuacjach, ale warte odnotowania.

 

#7 MyTopTweet

MyTopTweet pomaga wygryźć konkurencję. Po wpisaniu nazwy interesującego nas profilu z Twittera, otrzymujemy 10 najpopularniejszych jego tweetów. Tą wiedzę możemy wykorzystać we własnej komunikacji.

 

#8 Hashtagify.me

Narzędzie Hashtagify tworzy chmurę hasztagów na podstawie kluczowego słowa oraz pokazuje ich interaktywny potencjał.

 

#9 Tagboard


Tagboard stanowi uzupełnienie dla Hashtagify, przedstawiając sentyment konretnych fraz.

 

#10 GroupTweet