Free songs

Czy media społecznościowe zmieniły PR?

Najeżdżasz właśnie kursorem na nagłówek, klikasz w link i myślisz: “oczywiście, że media społecznościowe zmieniły PR!”. Czy masz rację?

Nowe możliwości dla PR

Media społecznościowe z pewnością namieszały w PR’rze. Nie dość, że stały się codziennym narzędziem pracy dla PR’owców, to także dały nowe możliwości i metody w dotarciu do społeczności. Twitter, Facebook, Instagram stały się platformą do komunikacji marek ze społecznościami zainteresowanymi produktem oraz dziennikarzy z owymi markami. Social media zmieniły z pewnością biznes, ale nie zmieniły PR’u.

PR’owcy są coraz bardziej świadomi potęgi social media oraz tego, że warto dbać o społeczności w sieci. Praktycy nie mogą jednak zapominać o tych, którzy nie posiadają kont w największych portalach społecznościowych. PR nadal polega na budowaniu relacji, interakcji, pobudzaniu społeczności przy realizacji celów biznesowych klientów. Media społecznościowe ułatwiają PR’owcom działania, dzięki czemu mogą komunikować się szybciej i częściej.

Te same fundamenty

Celem public relations, marketingu oraz media relations jest zawiązywanie głębokich relacji ze społecznościami oraz mediami. Media społecznościowe zmieniły sposób podejmowania konwersacji  a nie fundamenty public relations. Wartości PR’u nadal są takie same, jak kilka lat temu. Zmieniła się tylko forma komunikacji, poszerzyła o możliwości online. Powstały nowe poddziedziny PR’u a raczej e-PR’u.
Nadal mamy i będziemy mieli do czynienia z “tradycyjnym” PR’em, czyli takim niewykorzystującym potencjału mediów społecznościowych. Praktycy “starej” formy PR’u nie wyginą.

2 years, 7 months ago Możliwość komentowania Czy media społecznościowe zmieniły PR? została wyłączona