Free songs

5 przykładów walki o ciekawy content

Trwa walka o content. Biją się o niego brand managerowie, marketingowcy oraz PR’owcy. Są pod ciągłą presją tworzenia wizualnie ciekawych treści oraz historii, które nie tylko będą się podobać społeczności, ale także dzięki niej rozprzestrzeniać się wiralowo.

Przygotowaliśmy dla was 5 przykładów angażującego contentu, który warto wykorzystać w komunikacji firmy, marki lub produktu.

 

1. Historie (nie) z tej ziemi, czyli storytelling

Wysyłanie prasówek, głoszących, że coś jest super newsem nie sprawi, że nim będzie. Trwa walka o content, ciekawy content. Ludzie kochają historie, dlatego warto wykorzystać je w komunikacji z odbiorcami. Nie dość, że przykuwają uwagę bardziej niż prasówki, to posiadają potencjał do share’owania.

Warto przyglądać się własnej firmie od środka, rozmawiać z pracownikami, słuchać ich historii. Mogą one być interesujące dla szerszego grona odbiorców, spoza firmy. Z tego powodu korzystnie jest zamieszczać je (oczywiście po odpowiedniej weryfikacji) na firmowym blogu oraz w social media. Nie tylko promujemy w ten sposób markę, ale także pracowników, którzy ją tworzą.

Przykład atrakcyjnego storytellingu:


Wiesz już do czego służy Sugru? Zatem historia odniosła sukces.

 

2. Infografiki

Dzięki mediom społecznościowym świat PR’u i marketingu rośnie w siłę w zatrważającym tempie. Suche fakty, liczby dotyczące naszego produktu już nie są tak wyjątkowe, jak kiedyś (jeśli w ogóle były). Teraz w walce na wartościowy content nierzadko wygrywają infografiki. Są prostym narzędziem do przekazywania informacji w kreatywny i ciekawy sposób. Niektóre firmy zatrudniają profesjonalnych grafików po to, by tworzyli wyszukane wykresy. Brand managerowie mogą używać do tego darmowych narzędzi np. Piktochart lub Infogr.am.

infografika_ogrzewanie_domu_jednorodzinnego

3. Chwytliwe cytaty

Ładnie opakowane cytaty z artykułów wzbudzają zainteresowanie konsumentów oraz interakcje w postaci klikania w publikowane treści. A o to przecież (między innymi) nam chodzi. Wystarczy spojrzeć na BuzzFeed.

buzzfeed joke

Dzielenie się cytatami z informacji prasowej lub artykułu z zakresu marketingu treści może być tak proste, jak tworzenie tweetu. Według Diana Linda, dyrektora ds. społeczności online w Philly.com i Erica Palana’a – kierownika social media, dziennikarze powinni postować na twitterze cztery razy dziennie, z czego co najmniej jeden powinien zawierać interesujący cytat i link. PR’owcy i marketingowcy powinni tę wiedzę wykorzystać także w swojej pracy.

Cytat można uatrakcyjnić wizualnie, tworząc do niego estetyczną grafikę np. za pomocą prostych narzędzi online – Canva lub PicMonkey. Wówczas wystarczy tylko udostępnić grafikę z linkiem w swoich kanałach społecznościowych i voilà!

 

4. Era wideo

Jimmy Fallon, Jimmy Kimmel i Ellen DeGeneres, to tylko część amerykańskich celebrytów, która podbiła YouTube’a. Jednakże, nie musisz być gwiazdą pokroju Fallona lub Wardęgi, żeby stworzyć udane wideo.

Przedstawiciele marki mogą tworzyć krótkie, dowcipne filmy promujące usługę lub wydarzenie. W genialny sposób wykorzystał to Michał Sadowski z Brand24, który dowcipnie zaprezentował okładkę Brief ze swoim zdjęciem. Oczywiście w formie wideo (poniżej) 🙂

brand 24 sadowski manager plus

 

5. Artykuły eksperckie

Pisanie artykułów na LinkedIn lub firmowego bloga, pokazuje, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Powinny być one udostępniane we wszystkich kanałach społecznościowych, w których Twoja firma funkcjopnuje. Zwiększa to możliwość dotarcia do różnych grup odbiorców. Dzięki temu możesz zwiększyć zaufanie do Twojej organizacji, produktów lub usług. W efekcie doprowadzi to do pozyskania nowych klientów  i wartościowych kontaktów.

 

Jeśli spodobał Ci się nasz wpis, to wal śmiało lajka i podziel się wiedzą ze swoimi znajomymi. Nam będzie bardzo miło, a Ty samym wyjdziesz na knowledge-huntera i growth-hackera 🙂

3 years, 1 month ago Możliwość komentowania 5 przykładów walki o ciekawy content została wyłączona