Free songs
Koniec chwytliwych i mylących postów na Facebooku?

Koniec chwytliwych i mylących postów na Facebooku?

Mylące posty na Facebooku to już przeszłość!

Znasz to uczucie, gdy widzisz ciekawy nagłówek, klikasz, i widzisz jakąś totalnie nieciekawą bzdurę (pozdrawiamy Onet, Intera, Wirtualną Polskę)? Każdy to zna i chyba nikt tego nie lubi. Facebook również.

Nowa aktualizacja algorytmów Facebooka może spędzić sen z oczu wielu marketingowców i social media ninja. Mark wraz z drużyną wypowiadają wojnę tanim chwytom na Facebooku, które pod pozorem „łamiącej wiadomości” (ang. braeking news) skłaniają nas do odwiedzin stron o nieciekawej zawartości.

Jak to działa? Prosto. Za prosto.

Facebook w jakiś sposób musi weryfikować czy po kliknięciu linku otrzymujemy te informacje, których oczekiwaliśmy. Niestety nie może tego zrobić bo nie ma dostępu do strony, na którą wchodzimy. Musi więc w jakiś sposób to oszacować. Algorytm Facebooka uzna, że otrzymaliśmy ciekawą treść w chwili, gdy po kliknięciu w link przejdziemy na tę stronę i pozostaniemy tam przez dłuższy czas. Jeśli natomiast wyjdziemy z „fejsa” i po chwili na niego wrócimy to uzna on, że link nie zawierał nic ciekawego i obetnie mu zasięg.

Sprytne, ale diabeł tkwi w szczegółach.

Facebooku Co z linkami go galerii, gdzie ludzie wchodzą by zobaczyć zdjęcie w dużym formacie i nie oddają się kilkuminutowej zadumie nad nim lecz po 5 sekundach wyłączają? Osobiście często klikam w linki portali branżowych i jeśli okazuje się że tekst jest dłuższy nić 10 linijek wciskam Ctrl+Shift+S, co wysyła artykuł do aplikacji Pocket bym mógł spokojnie przeczytać ją później. Na stronie nie spędzam więcej niż 3-5 sekund. Tym wpisom również się przeze mnie oberwie.

Co z tego wyniknie?

Nie mam pojęcia ale za kilka miesięcy może się okazać, że Facebook wycofa się z tego podobnie jak z nowego News Feeda.

Źródło grafiki: Insidefacebook.com