Free songs
Facebook for business - ziemia obiecana social marketerów.

Facebook for business – ziemia obiecana social marketerów.

Facebook przyznał się do prac nad nowym narzędziem, którego zadaniem będzie ułatwienie pracy agencjom reklamowym oraz przedsiębiorstwom. Business Manager, bo taką nazwę owe narzędzie nosi, posiadał będzie jeden wielozadaniowy interface, pozwalający na zarządzanie wieloma kampaniami oraz wieloma stronami fanapage  jednocześnie. Co więcej, od teraz dużo łatwiej będzie przydzielać konkretne osoby do konkretnych zadań przy wybranych stronach.

Koniec głupich wpadek?

Wpadka OrangeTo dopiero się okaże. Jednak Business Manager w założeniu ma zniwelować problem przełączania się między kontami. Od teraz, będzie można być zalogowanym jednocześnie do swojego konta prywatnego oraz na konkretną stronę. Nie oznacza to jednak, że nie będzie taki wpadek jak ostatnia z Orange. Człowiek, ze względu na swą omylność, zawsze będzie słabym ogniwem każdego łańcucha.

Koniec  lubienia Klientów?

Nadszedł w końcu długo wyczekiwany moment, w którym nie trzeba będzie już zapraszać do znajomych obcej osoby tylko po to, by móc nadać jej uprawnienia managera strony. Koniec, niewygodnego czasem, „lubienia się” z klientami, z którego to potem głupio zrezygnować. Teraz nie trzeba nawet znać adresu, którym osoba loguje się do facebooka. Wystarczy jej służbowy email, który przypisała wcześniej do swojego konta. W końcu prywatność na Facebooku została oddzielona od obszarów służbowych (przynajmniej w pewnym stopniu) i nie trzeba już będzie każdorazowo pilnować ustawień prywatności przy fotkach z imprezy.

facebook business manager 1

Koniec marnowania czasu!

Do tej pory przełączanie się pomiędzy kontami, kampaniami, stronami, logowanie do fikcyjnych kont stworzonych wyłącznie na potrzeby kampanii dla jednego klienta, było dość czasochłonne. Dzięki nowemu narzędziu zaoszczędzimy trochę czasu – to jak wiadomo jedna z tych rzeczy, których nie da się kupić. Dodatkowe usprawnienie kontroli nad wszystkimi działaniami również trafia do worka super-zalet nowego rozwiązania.

Z tego rozwiązania nie będą zapewne zadowoleni duzi gracze z sektora PMD (Preferred Marketing Developers), będący autorami wielu rozwiązań, które teraz Facebook kopiuje do własnych narzędzi. No ale kto silniejszemu zabroni?

facebook business manager ads

 

Jak długo będziemy czekać?

Obecnie narzędzie testowane jest przy współpracy z dużymi agencjami i z pewnością przyjdzie nam poczekać na udostępnienie nowego narzędzia szerszej publiczności. Warto jednak czekać cierpliwie, bowiem w końcu Facebook zrobił coś  co nie jest jedynie liftingiem mało ważnej pierdoły. W końcu stworzyli narzędzie, na które od dawna czekałem.

Spot opowiadający o Business Manager’rze zobaczycie na stronie narzędzia (u dołu):
facebok for business video

Jeśli Facebook z własnej inicjatywy nie zaproponował Ci przystąpienia do korzystania z nowego narzędzia, możesz podać swój adres mailowy i zapisać się na listę oczekujących. Facebook skontaktuje się z Tobą, gdy usługa zostanie Ci przydzielona… choć znam takich co jeszcze na nowy News Feed czekają od roku.